Dialog

Dialog og debat

En af de grundlæggende værdier bag The No Crisis Company er “se verden gennem dialog”.

Kunder

The No Crisis Company vil gerne i dialog med kunder – også de, der endnu ikke er kunder hos os. Vi vil gerne lære, hvad der er vigtigt for den enkelte virksomhed, og hvordan behov og holdninger varierer internt i virksomheden. På den måde kan vi bedre udvikle en forståelse for, hvilke services, vi skal tilbyde, og hvad vi endnu har mulighed for at lære.

Og dermed hænger dialogen nøje sammen med en anden af vore grundlæggende værdier, “observation, reflektion og læring”.

Et vigtigt værktøj i dialogen er vores Bitrix24-baserede ekstranet.

Fællesskab

Det tager vi alvorligt og derfor forsøger vi at være en del af et større “community” omkring de emner, vi beskæftiger os med, f.eks. gennem diskussionsfora og sociale medier på internettet, herunder vore egne blog- og debatsider No Crisis-bloggen og The No Crisis Blog samt LinkedIn-gruppen Dansk Lean IT – og dertil mange andre blogs, grupper og diskussionsfora.

Et sådant community virker gennem diskussion og vidensdeling, og hvad mange virksomheder tidligere holdt hemmeligt er nu til fri debat, så som visheden om, hvordan man bedst planlægger et projekt eller hvilke faldgruber en ny kvalitetsmodel rummer.

Formålet er at udnytte de mange gode tanker og idéer, som folk kan bidrage med gennem deres individuelle tilknytning til emnet; en tilknytning, der kan være stor eller lille og ofte af en helt anden art end den, man selv har. Nogle kalder denne måde at dele viden på for “crowdsourcing”, andre taler simpelthen om vidensdeling.

Sociale medier

I dag er de sociale medier et mix af markedsføring, personlige og professionelle kontakter, læsning af nyheder (vor tids aviser), communities og faglig dialog – og meget mere. Det er reelt ikke muligt at skille sine aktiviteter på de sociale medier ad i hvert af disse emner, i stedet er man altid med lidt over det hele.

De sociale medier har en indbygget fokus på fællesskab og vidensdeling og passer derfor godt ind i selve grundlaget for The No Crisis Company, omend man internt i en virksomhed samt i samarbedet med kunder, leverandører og andre partnere bør have fokus på lidt mere målrettethed og en lidt større omhu og værdsættelse af information og data, end det er typisk på de sociale medier.

Generelt kan vi findes på de mest populære sociale medier, plus et par yderligere:

Facebook:  The No Crisis Company og Samarbejde – Bitrix24 i Skandinavien

LinkedIn • Twitter • Google+Bugscore

Vi bliver glade for alle kommentarer, “synes godt om”, “følg”, deling af opslag osv., og vi er omhyggelige med at gengælde tjenesten.

Kom og vær med

Der er nok at tale om, og mange muligheder for at gøre noget ved det. Derfor en opfordring til alle, der har en eller anden interesse for de emner, vi beskæftiger os med, til at møde os og deltage i dialogen – på de sociale medier, blogs, konferencer osv., eller hos jer, f.eks. for at se på, hvad vi kan bidrage med i jeres virksomhed.