Levering

The No Crisis Company leverer software og services – og kun i begrænset omfang fysiske varer. Vi er normalt ikke lagerførende men bestiller i takt med, at vi sælger. Dette går normalt hurtigt, da det meste klares elektronisk.

Bestillingsproces

  1. Bestil gerne via webshoppen – dermed har du de fleste nødvendige oplysninger om produkter og services ved hånden, og systemet sikrer samtidigt, at vi får registreret de fleste nødvendige oplysninger om navn, adresse osv. rigtigt fra starten. Men du er også meget velkommen til at kontakte os på anden vis.
  2. Ved bestilling sendes straks en bekræftelse. Såfremt du ikke har hørt fra os indenfor en time efter bestilling, tjek først dit spamfilter eller din junk-mappe, og hvis der heller ikke dér er nogen besked fra os, så ring eller skriv til os, så vi kan få rettet problemet. Har du bestilt på anden måde end via webshoppen, sender vi i stedet en faktura – med mindre vi specifikt har aftalt, at vi skal sende en proforma-faktura/demo-nota (afhængigt af hvad jeres bogholderi kan håndtere). I alle tilfælde skal software og tredjepartsservices normalt betales forud for levering. Vore egne services vil normalt blive faktureret efter levering.
  3. Hvis du i webshoppen har valgt betaling via bankoverførsel, vil ordrebekræftelsen indeholde bankoplysninger samt ordrenummer. Du bedes sikre, at ordrenummeret er angivet på overførslen.
  4. Vi sender løbende information om ordrestatus – hvis leveringen da ikke sker så hurtigt, at den næste “statusmail” simpelthen bliver leveringen. Sådan går det ofte!
  5. Vi bestiller licenskoder mm. hos vore leverandører straks efter, at vi har registreret jeres ordre samt betaling. Vær opmærksom på, at der ved bankoverførsel ofte går to dage, inden vi modtager pengene.
  6. Derefter modtager vi normalt koden efter få øjeblikke, i sjældnere tilfælde kan der gå et par dage – og vi sender så straks det nødvendige videre til jer, så I kan komme i gang med installation og brug af produktet.
  7. Hvis leveringen tager længere tid end normalt, giver vi besked om forventet leveringstid.

Hvis du undervejs mangler en status eller har spørgsmål, ønsker at foretage en tillægsbestilling, eller hvad det nu kan være, er du meget velkommen til at kontakte os. Husk, at du også kan skrive kommentarer ved selve bestillingen i webshoppen – nyttigt, hvis der er noget særligt, du vil bede os tage hensyn til.

Leveringsform

Software

Software leveres typisk som licenskoder, ofte sammen med en vejledning i, hvor man kan hente selve softwaren og hvordan dén og licensen skal installeres. Det hele leveres typisk i en e-mail.

For at kunne gennemføre bestillingen er det sommetider nødvendigt for os at kontakte jer for yderligere oplysninger. F.eks. kan en softwareopgradering kræve, at vi kender den gamle licenskode, og en forlængelse af en licensaftale på en service i skyen kan kræve, at vi kender installationsnavn eller andre detaljer. Bestilling af de større SSL-certifikater vil typisk medføre en dialog med jer – hvor først vi og derefter certifikatudstederen ringer til jer og indsamler eller får bekræftet de nødvendige oplysninger.

Derfor er det vigtigt, at du ved bestilling udfylder kontaktoplysninger inkl. telefonnummer og e-mailadresse, så vi kan komme i kontakt med dig hurtigt og dermed undgå forsinkelse af leveringen.

vi har som udgangspunkt ingen varer, der skal sendes fysisk, men skulle det komme på tale, vil vi kontakte jer for at aftale nærmere. Udgangspunktet er, at vi enten sender med PostNorden (fra nærmeste posthus), eller at vi får producent eller distributør til at sende varen direkte til jer. I vil normalt blive faktureret særskilt for porto/fragtomkostninger, når varerne i øvrigt er forudbetalt.

Service, kurser og konsulentydelser

Alt, der ikke kan sendes i en e-mail, vil blive aftalt nærmere. Typisk vil konsulentydelser foregå hos jer, kurser vil blive afholdt hos jer eller via internettet, og øvrige services vil blive leveret sådan, som det nu er mest hensigtsmæssigt, f.eks. som telefonsupport, levering af en rapport pr. e-mail eller post, osv. – men altid enten defineret i servicebeskrivelsen eller aftalt med jer.

Hardware

Vi aftaler i hvert enkelt tilfælde med jer, hvordan leveringen skal foregå, med mindre andet specifikt er angivet på varens beskrivelse i webshoppen. Som udgangspunkt tilkommer porto/fragtomkostninger til prisen – og faktureres evt. særskilt, når varerne i øvrigt er forudbetalt.

Leveringssted

Vi leverer kun til virksomheder, og der skal derfor være angivet firmanavn og -adresse samt momsnummer på bestillingen. Det er muligt at angive en alternativ leveringsadresse, herunder også en hjemmeadresse.

En del varer i webshoppen sælges ikke direkte af os – i stedet viderestilles du til en partners website, hvor bestillingen afsluttes. Sådanne handler kan være underlagt andre betingelser, end vi selv har defineret for vores egen forretning – og således kan det evt. være muligt at købe privat, ligesom der kan være restriktioner i forhold til leveringsland. Vi har generelt ikke mulighed for at påvirke de betingelser, vore partnere har valgt for deres online-forretning, så kontakt dem venligst direkte, hvis du har spørgsmål eller ønsker til dem. Alternativt vil vi opfordre dig til at se, om der i vores webshop måske er andre varer, I kunne bruge i stedet.

Vort primære marked er Danmark, og nogle af de produkter, vi leverer, kan ikke leveres til virksomheder udenfor landets grænser. Andre produkter kan derimod fint leveres til udlandet, evt. med nogle administrative eller tekniske begrænsninger. Disse produkter er vi glade for også at levere til udenlandske kunder. Vi har nedenfor angivet nogle af vore produkter og leverandører sammen med deres detaljer.

Leveringsmuligheder for udvalgte produkter

  • Produkter fra AVG og Avast leveres pr. e-mail over hele Europa. Udenlandske kunder er velkomne.
  • Produkter fra Kaspersky Lab kan kun installeres i den region, hvor de er solgt (registreringen af licensen sker online, og dér tjekkes det, hvor installationen finder sted). Vi får produkterne via Kaspersky Lab i Danmark, som er ansvarlig for region Norden. Det skulle således være muligt at installere de licenser, vi sælger, i hele Norden. Spørg dog gerne først, hvis du vil være sikker. Spørg også gerne, hvis I har filialer verden over, som en dansk afdeling eller hovedkontor skal købe licenser til. Så tjekker vi gerne, hvordan det bedst kan arrangeres.
  • Bitrix24-licenser og abonnementer kan leveres og anvendes overalt, og de leveres pr. e-mail. Udenlandske kunder er derfor velkomne. Vær opmærksom på, at selv om Bitrix Site Manager fortsat udvikles og markedsføres i bl.a. Rusland, er produktet udgået i Europa/USA, og derfor kan vi ikke levere det. Vi kan dog fortsat levere fornyelser af support- og vedligeholdsabonnementer.
  • Microsoft-licenser til online-services, bl.a. Office 365, kan kun leveres til danske kunder i Danmark. Denne begrænsning opretholdes af Microsofts bestillingssystem, og vi kan ikke påvirke den. Selv om du bestiller til en dansk virksomhed, kan det være umuligt at gennemføre bestillingen, hvis du i bestillingsøjeblikket befinder dig i udlandet.

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt dit ønskede produkt kan leveres til, hhv. installeres og anvendes på et bestemt sted, så kontakt os gerne inden bestilling, så vi kan få det afklaret og dermed spare evt. det besvær og de ærgrelser, der følger af en fejlbestilling. Hvis du bestiller en vare, der ikke kan leveres, annulleres den del af ordren, og evt. forudbetaling refunderes. Anderledes kan det være svært eller umuligt at få refunderet en bestilt eller måske allerede leveret licenskode eller service, der ikke kan bruges i det land, du havde planlagt, så det er bedre at spørge først.